100.000e hybride Toyota van Nederland de weg op

• Winnaar ‘100.000e Toyota hybride’-actie ontvangt hoofdprijs Toyota Prius
  • Hybride icoon van Toyota zuinigste benzineauto in praktijk, zónder stekker

Toyota heeft in Nederland de 100.000e hybride Toyota afgeleverd. Het jubileumexemplaar – een Toyota Prius – is onlangs feestelijk overhandigd aan zijn nieuwe eigenaar, Wouter Jan Schouten uit het Gelderse Gameren. Hij is de winnaar van de ‘100.000e Toyota hybride-actie’ die Toyota importeur Louwman & Parqui organiseerde.

Hybride icoon van Toyota
Wie tijdens de actieperiode een proefrit ging maken met een hybride Toyota, maakte kans de hoofdprijs te winnen; een nieuwe Toyota Prius 1.8 Hybrid Dynamic. Wouter Jan Schouten kreeg afgelopen vrijdag 7 oktober uit handen van Pieter van der Velden (Algemeen Directeur Louwman & Parqui B.V.) zijn Prius overhandigd. De Prius is dé hybride icoon van Toyota. De Prius komt in een warm nest terecht; Wouter Jan Schouten rijdt momenteel in een Toyota RAV4 en zijn vrouw al jarenlang in een Toyota AYGO.

Wouter Jan Schouten: “Het is gewoon geweldig! Je denkt dat het altijd alleen iemand anders gebeurt”, aldus Wouter Jan Schouten. “Mijn vrouw en ik maakten een proefrit in de nieuwe Toyota RAV4 Hybrid. Dat een hybride Toyota zo zuinig rijdt, spreekt ons erg aan. De techniek is prachtig. De Prius gaat de AYGO vervangen die we met heel veel plezier gereden hebben. Mijn zonen gebruiken die ook. Ze zullen wel blij zijn als ze horen dat hun vader een nieuwe Prius heeft”, besluit de winnaar lachend.

Zuinigste benzineauto in de praktijk
Met een normverbruik vanaf slechts 3,0 l/100 km gemiddeld (NEDC), is de Prius 21 procent zuiniger dan zijn voorganger. Uit onderzoek van de ANWB en Natuur en Milieu blijkt verder dat de Prius ook in de praktijk heel zuinig is. De hybride Toyota pakt de koppositie in de Top 10 Zuinige auto’s in de categorie middelgroot en is hiermee zelfs de zuinigste benzineauto van Nederland in de praktijk, zónder stekker.

Omvangrijke actieve veiligheidsuitrusting
Toyota levert de Prius vanaf 29.995 euro. Standaard zijn onder meer een zeer omvangrijke actieve veiligheidsuitrusting (Toyota Safety Sense) en goede rijeigenschappen dankzij het nieuwe TNGA platform.

Pieter van der Velden (rechts, Algemeen Directeur Louwman & Parqui B.V.) feliciteert Wouter Jan Schouten in het bijzijn van zijn vrouw en zoon met de hoofdprijs van de ‘100.000e Toyota hybride-actie’, een gloednieuwe Toyota Prius.