Bedrijfsleven en leaserijders kiezen voor Toyota

Het bedrijfsleven én de leaserijders kiezen voor Toyota. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van de RDC Automotive Market Monitor. Van de Top 10 spelers in de leasemarkt, is Toyota het enige automerk dat ten opzichte van het afgelopen jaar groeit qua leaseregistraties op naam van leasemaatschappijen: en wel met 26,4 procent.

“We zien duidelijk dat zowel het bedrijfsleven als de leaserijders scherper aan het calculeren zijn geslagen”, stelt Pieter van der Velden, algemeen directeur van Toyota importeur Louwman & Parqui. “Zaken als Total Cost of Ownership en bedrijfszekerheid van auto’s staan nu hoog op de agenda. Daardoor maakt Toyota met modellen als de Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Prius en Prius Wagon een enorme sprong vooruit. En dan verwachten we volgende maand ook nog eens de Auris Hybrid Touring Sports, de meest royale stationwagon met 14% bijtelling.”

Diesel valt van voetstuk
Eén van de vooroordelen die in deze tijd écht van hun voetstuk vallen, is dat dieselen voor veelrijders goedkoper is dan hybride rijden. Van der Velden: “We kunnen keihard aantonen dat het omslagpunt van diesel ten opzichte van hybride rijden in het C- en D-segment boven de 100.000 kilometer ligt. Door de economische tegenwind is het zakenleven ontvankelijk voor die boodschap geworden. En als leaserijders dan in onze hybride auto’s stappen, zien ze ook meteen dat Toyota fijne auto’s bouwt waarin het heerlijk kilometers vreten is.”

Auto voor de Zaak
Dit voorjaar lanceerde Toyota de campagne ‘Auto voor de Zaak’. Op een speciale site kunnen ondernemers en fleetowners zelf uitrekenen wat hybride rijden hen onder meer financieel oplevert.