Fortune Magazine roept Toyota uit tot meest bewonderde automerk ter wereld

• Senior executives, directeuren en analisten spreken voorkeur uit
  • In totaal 680 ondernemingen onderzocht
  • Toyota ‘World’s Most Admired Motor Vehicle Company’

Toyota is door het Amerikaanse zakenmagazine Fortune voor de derde keer op rij uitgeroepen tot ’s werelds meest bewonderde automerk.

Fortune Magazine stelt elk jaar de lijst van ‘World’s Most Admired Companies’ op. De lijst van in totaal 50 ondernemingen is gebaseerd op enquêtes bij bedrijven en ‘peer ratings’ van senior executives, directeuren en bedrijfsanalisten. Per onderneming worden 9 onderdelen geëvalueerd. Onderdelen die van belang zijn voor het bedrijfssucces, waaronder de kwaliteit van producten en diensten, sociale en ecologische verantwoordelijkheid, wereldwijde concurrentievermogen en investeringswaarde. Fortune heeft dit jaar 680 ondernemingen uit 28 landen ondervraagd. In totaal zijn 3.800 executives, directeuren en analisten gevraagd naar hun top 10 van meest bewonderde bedrijven.

‘Fun to drive’

“We zijn heel trots om van alle automerken wederom het meest bewonderde te zijn”, zegt Jim Lentz, chief executive officer Toyota Motor North America. “We zien de titel als een blijk van waardering voor onze voortdurende verbeteringen en ons continue streven om de verwachtingen van de klant te overtreffen. Toyota loopt voorop als het gaat om toekomstige vervoersoplossingen en wil de wereld veiliger en groener maken. Daarbij willen we consumenten meer ‘fun to drive’ geven.”

Bekijk de volledige lijst van automerken.