Toyota dealer Gebr. van Gent wint voor negende keer op rij prestigieuze Europese award voor klantervaring

Toyota dealer Gebr. van Gent wint voor negende keer op rij prestigieuze Europese award voor klantervaring

  • Ichiban European Customer Recommendation Award 2017 uitgereikt
  • 2.300 Europese dealers getoetst
  • Speciale aandacht voor meervoudig winnaars

Toyota dealer Van Gent is voor de negende keer op rij beloond met de Ichiban European Customer Recommendation Award 2017. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in Antwerpen reikte Toyota Motor Europe (TME) deze prijs uit aan dealers die uitblinken op het gebied van klantervaring.

“Zelfs voor de negende keer op rij is het winnen van deze award een bijzondere ervaring”, aldus Gilbert van Gent. “De prettige familiesfeer in het bedrijf is een veel gehoorde terugkoppeling van onze klanten. Verder krijgen we vaak terug dat we doen wat we beloven en ver gaan voor een tevreden klant. Dat wordt gewaardeerd. Het is duidelijk een teamprestatie en ik wil graag alle medewerkers bedanken voor hun inzet. Volgend jaar gaan we proberen die tiende te winnen.”

Ichiban is afgeleid van het Japanse woord ‘Okyakusama Ichiban’, dat vrij vertaald ‘de klant staat voorop’ betekent.

Customer First

In totaal zijn er 45 prijzen uitgereikt aan dealers uit 33 Europese landen. ‘Customer First’ is een belangrijk onderdeel van Toyota’s DNA. Met deze wedstrijd voor Europese dealers, waarbij gekeken wordt naar klanttevredenheidscijfers bij de afdelingen Sales en After Sales, wordt dit principe benadrukt en beloond. Afgelopen jaar zijn 2.300 Europese dealers getoetst op klantervaringen en bedrijfsresultaat. De beste dealers en hun naasten waren uitgenodigd voor de uitreiking in Antwerpen.

Dealers blinken uit

Dit jaar was er extra aandacht voor dealers die acht of zelfs negen keer een award in de wacht sleepten sinds de eerste editie elf jaar geleden. Waaronder dus Toyota dealer Gebr. van Gent. Johan van Zyl, President en CEO van Toyota Motor Europe, gaf tijdens zijn speech een flinke pluim aan alle meervoudig winnaars. “Jullie hebben aangetoond dat het succes van een bedrijf vergroot wordt door de klant altijd voorop te zetten.” Hij vertelde verder dat Toyota van alle automerken de beste klantervaring wil bieden op elke markt in Europa. “Toyota moet in het hart en hoofd zitten van onze klanten.”

Ichiban

Ichiban is afgeleid van het Japanse woord ‘Okyakusama Ichiban’, dat vrij vertaald ‘de klant staat voorop’ betekent. Ichiban betekent ‘beste’ of ‘eerste’. Deze naam sluit daarom aan op de wereldwijde Toyota strategie, waarbij de Toyota rijder altijd centraal staat.

Fotobijschrift:
V.l.n.r: Johan van Zyl (President & CEO Toyota Motor Europe), Gilbert en Renske van Gent (Toyota dealer Gebr. van Gent Autobedrijf B.V.), Hiroaki Nanahara (Managing Officer, Toyota Motor Corporation), Elena Genovese en Jan-Christiaan Koenders (Algemeen Directeur, Toyota importeur Louwman & Parqui B.V.)

Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden

Press & Public Affairs

Guido Roozekrans
Manager Press & Public Affairs
Telefoon: +31 (0)162 585 377
E-mail: publicrelations@toyota.nl

Lees meer