Toyota Prius klaar voor succesvolle start in 2016

• Toyota geeft prijzen nieuwe Prius vrij
  • Standaard Toyota Safety Sense; veel actieve veiligheid
  • Zuinigste en schoonste hybride in zijn klasse, zónder ‘stekkeren’
  • Omvangrijke basisuitrusting met veel comfort
  • Zeer complete Prius First Edition

Toyota maakt de prijzen van de nieuwe Prius bekend. Deze beginnen bij 29.995 euro voor de Prius Aspiration. In de omvangrijke basisuitrusting zit onder meer het Toyota Safety Sense veiligheidspakket. Hiermee is de nieuwe Prius een van de veiligste auto’s in zijn klasse. Voor snelle beslissers is er de extra rijk uitgeruste, gelimiteerde Prius First Edition. De nieuwe Prius wordt geleverd als Aspiration, Dynamic en Executive. De prijzen bedragen respectievelijk 29.995, 31.995 en 35.995 euro. Speciaal voor zakelijke rijders introduceert Toyota de Prius Business Plus, leverbaar vanaf 31.495 euro. De nieuwe Prius staat medio februari 2016 bij de Toyota dealer waar hij nu al te bestellen is.

Prius First Edition
De Toyota Prius First Edition is met extra’s uitgerust als het navigatiesysteem Toyota Touch® 2 with Go Plus inclusief spraakbediening, parkeersensoren achter (in kleur van de carrosserie), verlichte dorpellijsten en 17-inch lichtmetalen velgen. De complete First Edition is tijdens de introductieperiode tijdelijk leverbaar en herkenbaar aan de speciale badge. De klant kan kiezen uit drie metallickleuren: wit, blauw en zwart. De prijzen beginnen bij 33.490 euro. Het klantenvoordeel bedraagt 965 euro.

Basisuitrusting inclusief innovatieve specificaties
De Prius is standaard uitgerust met onder meer Bi-LED koplampen, elektrisch bedienbare ramen voor én achter, een elektrisch verstelbare lendensteun, Smart Entry met startknop en een schemersensor. De Climate Control weet wanneer een stoel onbezet is en past hier – voor meer efficiency – de luchtstroom op aan. De Head-Up Display is maar liefst drie keer groter dan bij het vorige model. Verder is elke Prius uitgerust met het Toyota Touch® 2 multimediasysteem en een dubbel 4,2-inch TFT-touchscreen, digitale radio (DAB+) en een achteruitrijcamera. Het Intelligent Parking Assist systeem (IPA) biedt hulp bij het inparkeren én nu ook bij het wegrijden uit de parkeerplaats.

Een van de veiligste auto’s
De nieuwe Prius is een van de veiligste auto’s in zijn klasse. Het standaard Toyota Safety Sense pakket bestaat uit de volgende actieve veiligheidssystemen: Pre-Collision System (PCS) met voetgangersdetectie, Lane Departure Alert (LDA) met automatische stuurcorrectie, Automatic High Beam (AHB), Road Sign Assist (RSA) en Adaptive Cruise Control (ACC).

Lager zwaartepunt, meer rijdynamiek
De nieuwe Prius is de meest innovatieve Toyota die momenteel in Nederland te koop is met een grondig vernieuwde hybride aandrijflijn, een lager zwaartepunt en meer rijdynamiek dan voorheen. Met een benzineverbruik van slechts 3,0 l/100 km* (volgens NEDC norm) en een CO2-uitstoot vanaf 70 gr/km. Hiermee is de Prius de zuinigste en schoonste hybride zónder stekker.

Leaseprijs
De Full Operational leaseprijs start bij 429 euro per maand, exclusief BTW en brandstof.**

*Onder voorbehoud van definitieve homologatie.
**Deze prijs is gebaseerd op 20.000 km per jaar, 60 maanden (inclusief 75% bonus/malus). Aanbieder: Toyota Financial Services.