Aygo X prologue: verfrissende Toyota visie op A-segment

Aygo X prologue: verfrissende Toyota visie op A-segment



Aygo X prologue: verfrissende Toyota visie op A-segment

  • Gedurfde designstudie is bewijs van Toyota’s toewijding aan A-segment
  • Ontworpen in Toyota’s Europese designstudio ED2 nabij Nice
  • Een sterke persoonlijkheid en spannende stijl

De Toyota Aygo onderscheidt zich in het A-segment van de automarkt met zijn gedurfde en opvallende design. Toch is Toyota’s Europese designstudio ED2 aan de Franse Côte d’Azur vastbesloten om toekomstige kopers van een compacte auto een product te kunnen aanbieden dat een nog sterkere persoonlijkheid heeft.

Lees verder

Toyota vindt het Europese A-segment heel belangrijk. Vandaar dat het zijn designstudio de opdracht gaf Toyota’s visie op het A-segment vorm te geven. Hierbij was de wens om het A-segment opnieuw te definiëren, zonder compromissen te sluiten wat betreft de behoeften van consumenten die in dit segment shoppen.

Coole auto

Ian Cartabiano, President ED2: “Iedereen verdient een coole auto. Als ik naar de Aygo X prologue kijk, ben ik er trots op dat ED2 precies die ontworpen heeft. Ik zou het superspannend vinden om te kunnen ervaren hoe de Aygo X prologue het A-segment wakker zal schudden.”

Uitgesproken stijl

“Met de nu gepresenteerde Aygo X prologue laten we zien dat een compacte A-segmentauto een sterke persoonlijkheid en een uitgesproken stijl kan hebben”, zegt Ken Billes, Assistant Chief Designer ED2. Collega en Design Director ED2 Lance Scott vult aan: “Plezier en speelsheid hebben altijd centraal gestaan bij de Aygo. De Aygo X prologue is nóg speelser en avontuurlijker.”

Persoonlijk statement

De Aygo heeft ervoor gezorgd dat Toyota er veel nieuwe Europese klanten bij kreeg. Deze nieuwe Toyota rijders willen meer dan ooit een onderscheidende auto met flair waarmee ze een persoonlijk statement kunnen maken. De Aygo X prologue zal deze doelgroep aanspreken, hierbij voortbordurend op de leidende positie die de Aygo in het Europese A-segment heeft op het gebied van stijl en design.

Extra scherp randje

De naam Aygo staat voor persoonlijke vrijheid en mobiliteit. De toevoeging X prologue symboliseert de extra dosis brutaliteit. Met andere woorden: de Aygo X prologue geeft hetzelfde plezier als de Aygo maar dan met een extra scherp randje. Door de grotere wielen zit de bestuurder wat hoger waardoor hij een beter zicht heeft en is er meer bodemvrijheid wat hem geschikt maakt voor verschillende wegoppervlakten.

Bi-tone uitvoering

De bi-tone uitvoering van de X prologue zorgt voor een uniek zijaanzicht dat de aandacht trekt en benadrukt dat de auto klaar is om in actie te komen. De speciale daklijn verhoogt het dynamische gevoel dat de Aygo X prologue geeft. Aan de voorzijde omsluiten hightech koplampen een deel van de motorkap om op die manier een vloeiende vorm als van een vleugel te creëren.

Geïntegreerde actiecamera

De grote grille, mistlampen en skidplate benadrukken het zeshoekige (hexagon) thema van de Aygo X prologue. De skidplate aan de achterzijde is uitgerust met een houder voor een fietsendrager. Wie zijn fietsavontuur wil vastleggen en delen, kan dat doen met de in de buitenspiegels geïntegreerde actiecamera. De eveneens geïntegreerde dakdragers accentueren het profiel van de Aygo X prologue en vormen een visuele link met de achterlichten.

Oogverblindend effect

De bi-tone uitvoering zorgt voor een extra krachtige kleurdimensie. Door aan de lak van de Aygo X prologue een uiterst fijne blauwe metallic vlok toe te voegen, is een oogverblindend effect ontstaan dat de naam ‘Sparkling Chili Red’ volledig verdient.

“Ik ben zowel consument als designer. Dus ben ik er bij de kleurkeuze voor de Aygo X prologue van uitgegaan dat het een auto moest worden die ik wilde, voor mezelf”, zegt Momoko Otawara, Color Material & Finishing Designer ED2.

Bekijk hoe de Aygo X prologue tot stand is gekomen: https://www.x-prologue-preview.com/

Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden

Press & Public Affairs

Guido Roozekrans
Manager Press & Public Affairs
Telefoon: +31 (0)162 585 377
E-mail: publicrelations@toyota.nl

Lees meer

Toyota cookiebeleid

Pers.toyota.nl maakt gebruik van essentiële cookies, cookies ter verbetering van de website en social media en reclame cookies om u optimaal van dienst te zijn en te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt.