Klant zet Toyota Professional op nummer 1

Klant zet Toyota Professional op nummer 1



Klant zet Toyota Professional op nummer 1

  • Toyota lichte bedrijfswagen meest aanbevolen volgens Monitor Lichte Bedrijfswagens 2019
  • Toyota op tweede plaats bij merkvoorkeur
  • Toyota PROACE Electric springt in op sterke behoefte

In de Monitor Lichte Bedrijfswagens 2019 van de RAI Vereniging hebben de bedrijfswagens van Toyota de hoogste NPS score. Met een Netto Promotor Score van 38, torent Toyota ver boven de andere onderzochte merken uit. Daarmee is Toyota een positieve uitzondering op de verder lage aanbevelingsgraad in de markt.

Lees verder

Het door VMS | Insight in opdracht van de RAI Vereniging uitgevoerde onderzoek concludeert dat dit vooral komt door de hoge tevredenheid van de Toyota Professional  klanten door goede ervaringen, betrouwbaarheid, goede service en weinig technische problemen.

Toyota Bedrijfswagen Champion

De hoge NPS score is een bevestiging dat Toyota Professional op de goede weg is. In 2016 keerde Toyota met de Toyota PROACE terug in de bedrijfswagenmarkt met als uitgangspunt: 100 procent focus op de klant en uitgebreide service met één vaste contactpersoon bij de Toyotadealer, de Toyota Bedrijfswagen Champion. Eén persoon die alles voor je regelt rondom jouw Toyota bedrijfswagen, altijd bereikbaar is én met je meedenkt.

Toyota Professional

Onder de naam Toyota Professional is de nieuwe merkstrategie voor lichte bedrijfswagens gestart wat leidt tot volledige focus en toewijding bij de Toyota Professional Bedrijfswagencentrums. De Monitor Lichte Bedrijfswagens 2019 laat zien dat deze benadering van de klant zijn vruchten afwerpt. Naast onverwoestbare bedrijfswagens levert Toyota Professional compleet maatwerk zodat elke klus geklaard kan worden. Toyota Professional stelt de ondernemer in staat om deze bedrijfswagens tegen de laagste kosten en met de meeste efficiëntie in te kunnen zetten. Full Service waarop de klant volledig kan vertrouwen.

Merkvoorkeur

Ook op het gebied van merkvoorkeur scoort Toyota hoog in het onderzoek. Op de vraag welk merk er serieus overwogen wordt en welk merk de voorkeur heeft als er morgen een nieuwe lichte bedrijfswagen gekozen zou moeten worden, eindigt Toyota op de tweede plek. Bij 30 procent van de bedrijven wordt een Toyota bedrijfswagen serieus overwogen of heeft zelfs de voorkeur. Meest doorslaggevend bij deze vraag is de opgedane ervaring van de klant met het merk.

Toyota PROACE Electric

Een ander aspect wat in de Monitor Lichte Bedrijfswagens 2019 is onderzocht, is verduurzaming. Bij aanschaf op korte termijn overweegt 33 procent in totaal, en 59 procent van de grotere fleets (meer dan vijf auto’s), serieus een volledig elektrische bedrijfswagen. Fleetowners verwachten dan ook dat in 2025 een derde van hun wagenpark zal bestaan uit volledig elektrische bedrijfswagens. Toyota heeft een langetermijnvisie naar nul voertuigemissies en zal onverminderd inzetten op een breed pakket van elektrische aandrijfvormen, zoals hybride elektrisch, plug-in hybride elektrisch, batterij elektrisch en brandstofcel elektrisch (waterstof). Op het gebied van bedrijfswagens komt in de zomer van 2020 de eerste volledig elektrische versie van de Toyota PROACE Electric op de markt, gevolgd door de Toyota PROACE CITY Electric in 2021.

Monitor Lichte Bedrijfswagens 2019

De Monitor Lichte Bedrijfswagens is een initiatief van de RAI Vereniging en wordt uitgevoerd door VMS | Insight. De monitor wordt uitgevoerd om in kaart te brengen wat de wensen en eisen met betrekking tot huidige en toekomstige mobiliteit van bedrijven zijn in de komende vijf tot tien jaar.

Voor meer informatie over het onderzoek klik hier.

Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden

Press & Public Affairs

Guido Roozekrans
Manager Press & Public Affairs
Telefoon: +31 (0)162 585 377
E-mail: publicrelations@toyota.nl

Lees meer

Toyota cookiebeleid

Pers.toyota.nl maakt gebruik van essentiële cookies, cookies ter verbetering van de website en social media en reclame cookies om u optimaal van dienst te zijn en te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt.