Maarten Spanjer stuurt klassieke Toyota Crown als taxi door Amsterdam

• Maarten Spanjer nog één keer als chauffeur aan de slag
• Klassieke Toyota Crown opnieuw ingezet als Amsterdamse taxi
• Toyota al 50 jaar in Nederland
• Toyota-rijders delen historie van hun auto via www.ToyotaGenoten.nl

Ter ere van het 50-jarig jubileum van Toyota in Nederland, kruipt Maarten Spanjer nog één keer achter het stuur als taxichauffeur. Zijn auto? Een klassieke Toyota Crown, het model waarmee Toyota in 1964 voet aan wal zette in Nederland.

1964. De Nederlandse wegen worden vooral bevolkt door Europese auto’s. De firma Louwman & Parqui trekt de stoute schoenen aan en gaat een onbekend Japans merk importeren: Toyota. Als de eerste auto’s uit de buik van een schip worden getakeld, maken ze indruk. Ze zijn extreem goed geconstrueerd. Om de Nederlanders van de kwaliteit, betrouwbaarheid en het comfort te overtuigen, laat de importeur Amsterdamse taxichauffeurs met deze Toyota Crown hun ritten rijden. Want als taxichauffeurs enthousiast zijn over een auto, dan moet het product wel goed zijn!

Toyota Crown opnieuw aan de slag als taxi
2014. Die Toyota Crowns rijden nog gewoon rond. Een beter bewijs van de superbe kwaliteit is er niet. Daarom wordt een stokoude Crown nog een keertje ingericht als Amsterdamse taxi. En voor deze gelegenheid wil de bekendste ‘taxichauffeur’ van Nederland, Maarten Spanjer, nog wel één keer achter het stuur kruipen.

Maarten Spanjer achter het stuur
Zo kwam de Toyota Crown dezer dagen terug in het straatbeeld. Maarten Spanjer reed taxiritten in de klassieker. En dat leverde natuurlijk weer bijzondere gesprekken en mooie beelden op. De opnames staan nu online op de site van Toyota.

Een tweedehands Toyota is vaak een vierdehands exemplaar
De oude Crown van Maarten Spanjer onderschrijft de stelling dat Toyota’s een lang autoleven hebben. Niet voor niets is een tweedehands Toyota niet zelden een vierdehands exemplaar. De ervaring leert dat mensen vaak nieuwsgierig zijn naar het vorige leven van hun auto, of wat er na verkoop met hun voormalige Toyota is gebeurd.

ToyotaGenoten.nl: voor èn door Toyota-rijders
Om die reden heeft Toyota de speciale website ToyotaGenoten.nl gelanceerd. Een site voor èn door Toyota-rijders. Op de site kun je je oude Toyota terugvinden maar ook ontdekken wat je huidige tweedehands Toyota allemaal al heeft meegemaakt. ToyotaGenoten.nl is daarmee een soort clubhuis waar Toyota-rijders hun verhalen kunnen delen, al dan niet voorzien van foto’s uit de oude doos.

Al 11.000 mensen dingen mee naar een nieuwe AYGO
In heel korte tijd meldden zich al zo’n 11.000 Toyota-rijders op ToyotaGenoten.nl aan. En dat aantal groeit snel. Inschrijven gaat eenvoudig. Wie zijn (oude) Toyota kenteken invult, kan al beginnen. Het aardige is dat wie zich voor uiterlijk 10 augustus op ToyotaGenoten.nl aanmeldt, direct kans maakt op fraaie prijzen als de nieuwe Toyota AYGO.