Marieke Willemsen nieuwe General Manager Marketing

Per 1 oktober 2019 begint Marieke Willemsen als General Manager Marketing bij Toyota importeur Louwman & Parqui. Marieke is afkomstig uit de telecommunicatiebranche. Dit is, gezien de huidige en toekomstige ontwikkelingen in de automotive, een heel bewuste keuze.

Marieke Willemsen: “Ik denk dat mijn commerciële gedrevenheid en kennis van de subscriptionmarkt in combinatie met klant- en data-focussed werken heel goed aansluiten op de ontwikkelingen in de autobranche, waar snelgroeiende digitale datastromen grotendeels bepalend zullen zijn voor het succes.”

In de telecommunicatiebranche werkte Marieke Willemsen onder meer voor Telfort, KPN en internetprovider XS4ALL waar ze verantwoordelijkheid droeg voor (online) marketing, communicatie en product management. In haar laatste functie als Manager Commercie XS4ALL was zij onder andere verantwoordelijk voor de herpositionering van XS4ALL en de groei in NPS (klantentevredenheid).

Marieke volgt Willem Verschuur op, die de rol van General Manager Marketing de afgelopen 4,5 jaar heeft vervuld. Willem Verschuur gaat als Groepsdirecteur leiding geven aan ID&D (Innovation, Digital & Data), een nieuwe divisie binnen Louwman Group. De ID&D Divisie zal fungeren als katalysator van onderscheidende ideeën en strategieën op het gebeid van new mobility, innovatie, data, e-commerce, nieuwe media en technologie. Hiermee zal ID&D bijdragen aan de groei en visie van Louwman; ‘Toonaangevend in Mobiliteit’.