Nieuwe Toyota Yaris als zakelijk aantrekkelijke Business Plus

• Speciale uitvoering van volledig nieuwe generatie Yaris
  • Yaris Business Plus met riante uitrusting
  • Leverbaar met uiterst efficiënte 1.5 Hybrid of 1.5 VVT-i benzinemotor
  • Ideale metgezel voor zakelijk rijders met affectie voor stijl en rijplezier
  • Fiscale waarde nieuwe Toyota Yaris Business Plus vanaf 19.865 euro
  • Netto bijtelling vanaf 136 euro per maand1

De volledig nieuwe, vierde generatie Toyota Yaris die komende zomer bij de Nederlandse dealers arriveert, is vanaf nu ook te bestellen in de uitvoering Business Plus. Deze versie is gericht op zakelijke rijders en combineert een uitgebreide uitrusting met een extra gunstige fiscale waarde voor een zo laag mogelijke bijtelling als de zakenauto ook privé gebruikt wordt.

De nieuwe Toyota Yaris is het eerste compacte model dat gebaseerd is op het geavanceerde TNGA-platform van Toyota. Daarmee staat de stijlvolle vijfdeurs hatchback garant voor een flinke dosis rijplezier in combinatie met een hoger comfortniveau ten opzichte van de vorige Yaris. Tegelijkertijd is de nieuwe Yaris toonaangevend op het gebied van veiligheid. Mede dankzij het uitgebreide veiligheidspakket Toyota Safety Sense 2.0 dat behoort tot de standaarduitrusting, schaart de nieuwe Yaris zich in het rijtje van de veiligste auto’s in zijn klasse. De nieuwe Toyota Yaris biedt bovendien een centrale zijairbag voorin, een wereldprimeur in dit segment.

Compact van buiten, ruim van binnen

Ondanks het feit dat de nieuwe Yaris 5 mm korter is dan zijn voorganger, is het interieur toch ruim en comfortabel. De wielbasis is namelijk 50 mm langer geworden en het interieur is slimmer ingedeeld. Met de wielen op de uiterste hoeken van de carrosserie, de lagere daklijn, de langere motorkap en de verder naar achteren geplaatste A-stijlen oogt de nieuwe Yaris niet alleen sportiever, maar rijdt hij ook aanzienlijk dynamischer.

Yaris Business Plus

Met de nieuwe uitvoering Business Plus brengt Toyota de Yaris extra onder de aandacht bij zakelijke rijders. Zo is de Yaris Business Plus standaard uitgerust met het multimediasysteem Toyota Touch 2 met Apple CarPlay2, Android Auto3, Touch ‘n Go navigatie en stuurwielbediening. Automatische airco, adaptieve cruise control, digitaal dashboard, smart entry met startknop en elektrisch bedienbare ramen voor én achter behoren ook tot de uitrusting. 16-inch lichtmetalen wielen, LED-koplampen met grootlichtassistent, LED-mistlampen en LED-knipperlichten zijn eveneens standaard bij deze zakelijk aantrekkelijke uitvoering.

Nieuwe generatie Yaris Hybrid

Toyota levert de Yaris Business Plus met keuze uit twee motorvarianten. Behalve de volledig nieuw ontwikkelde 1.5 VVT-i benzinemotor, die een vermogen van 89 kW/121pk koppelt aan uitstekende efficiency en responsiviteit, is de Business Plus ook beschikbaar als 1.5 Hybrid. Deze eveneens volledig nieuw ontwikkelde hybride-aandrijflijn bevat meer dan twintig jaar Toyota-expertise op het gebied van hybridetechniek. Het 85 kW /116 pk sterke aandrijfsysteem heeft een uitzonderlijk lage CO2-uitstoot. Bij de Toyota Yaris Business Plus Hybrid is dit vanaf 92 g/km (WLTP).

Prijzen Yaris Business Plus

De nieuwe, zakelijk aantrekkelijke Toyota Yaris Business Plus is per direct te bestellen voor prijzen vanaf 19.865 euro (fiscale waarde, exclusief rijklaarkosten). De netto bijtelling die de berijder moet betalen voor het privégebruik van een zakenauto, begint voor de Yaris Business Plus bij slechts 136 euro per maand1.

De basisversie van de nieuwe generatie Toyota Yaris met 1.0 VVT-i driecilinder benzinemotor is er al vanaf 17.065 euro (fiscale waarde, exclusief rijklaarkosten), met een netto bijtelling vanaf 117 euro per maand.

1 De netto bijtelling is berekend op basis van de fiscale waarde van de Yaris Business Edition, een bijtellingspercentage van 22% en 37,35% inkomstenbelasting. Het daadwerkelijke te halen percentage is afhankelijk van de gebruiksomstandigheden, de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden.
2 Apple CarPlay en Siri zijn handelsmerken van Apple Inc., geregistreerd in de VS en andere landen.
3 Android is een handelsmerk van Google LLC, Android Auto is op dit moment in Nederland nog niet beschikbaar.