Online prijsonthulling nieuwe Toyota Yaris Cross

• Online event toegankelijk voor alle belangstellenden
  • Aanmelden op www.toyota.nl
  • Online-presentatie en prijsonthulling van vier Yaris Cross-uitvoeringen

Toyota maakt op dinsdag 1 juni a.s. om 20:00 uur tijdens een online prijsonthulling de prijs van de nieuwe Toyota Yaris Cross bekend. Ook presenteert Toyota dan vier uitvoeringen waarin zijn nieuwe compacte SUV leverbaar wordt, de First Edition, Executive, Adventure en Launch Edition. Belangstellenden kunnen zich voor de online prijsonthulling aanmelden op www.toyota.nl.

De nieuwe Toyota Yaris Cross werd eind april vorig jaar onthuld en staat vanaf medio september 2021 bij de Toyota dealer. Het is – na de nieuwste generatie Yaris – de tweede compacte Toyota die ontwikkeld is volgens de filosofie achter Toyota New Global Architecture (TNGA). Die architectuur vormt de basis van meerdere succesvolle Toyota modellen, waaronder de Toyota C-HR en Toyota RAV4, ’s-werelds bestverkochte SUV. De Yaris Cross staat op een nieuw modulair voertuigplatform met een extra laag zwaartepunt voor meer rijplezier.

Yaris Cross: ook als extra zuinige Hybrid

Net als de Toyota Yaris – de huidige Europese Auto van het Jaar – is de nieuwe Yaris Cross leverbaar als extra zuinige Hybrid. Die is uitgerust met een nieuwe ontwikkelde hybride-aandrijflijn met 85 kW/116 pk. De Yaris Cross is ook leverbaar als 1.5 VVT-i met 92 kW/125 pk. Wie de online prijsonthulling bijwoont, ontdekt ook dat de nieuwe Yaris Cross tot de veiligste auto’s in zijn klasse behoort. De actieve veiligheidssystemen van Toyota Safety Sense 2.0 alsook een centrale airbag zijn bijvoorbeeld standaard.

Unieke kans

Wie de nieuwe Toyota Yaris Cross in het echt wil zien, moet nog even geduld hebben tot medio september 2021. Vanaf dan staat Toyota’s nieuwe compacte SUV bij de Toyota dealer. De online prijsonthulling is een unieke kans om de Yaris Cross al eerder van dichtbij te ervaren.