Press & Public Affairs
Guido Roozekrans
Manager Press & Public Affairs
Telefoon: +31 (0)162 585 377
E-mail: publicrelations@toyota.nl
Toyota en olympisch, Europees en wereldkampioene Ranomi Kromowidjojo slaan de handen ineen op weg naar de Olympische Spelen van 2020 in Tokyo. Toyota is het eerste automerk dat wereldwijd partner is van de Olympische en Paralympische Spelen. Het officiële partnerschap komt voort uit Toyota’s diepe overtuiging dat alle mensen zich vrij moeten kunnen bewegen, om het beste uit zichzelf te halen. En dat is precies wat Ranomi de komende periode wil gaan doen.
Tokyo nadert snel. Aankomende zomer zijn de wereldkampioenschappen, het eerste kwalificatiemoment voor de spelen, en ook voor dit WK moet ik me kwalificeren. Ik train dus voor Tokyo, maar moet op korte termijn al presteren. Mijn droom is om te zwemmen zoals ik nog nooit gezwommen heb, om m’n beste tijden neer te zetten”, aldus Kromowidjojo.
De samenwerking tussen Toyota en de nu 28-jarige topsporter is onderdeel van ‘Start Your Impossible’, de wereldwijde campagne van Toyota rondom het partnership met de spelen. In een serie videoportretten vertellen de ambassadeurs hoe zij het onmogelijke mogelijk maken. De campagne startte in 2019 met paralympisch snowboardkampioen Chris Vos en olympisch gouden medaillewinnares shorttrack Suzanne Schulting. Vorige week werd de video van de snelste én beste handbiker ter wereld, Jetze Plat, gelanceerd, waarin hij vertelt over het verwezenlijken van zijn jongensdroom.
Dat de weg naar de top niet zonder slag of stoot gaat, heeft ook Ranomi ondervonden.
Lees haar ‘impossible story’: www.toyota.nl/over-toyota/toyota-world/Zwemster_Ranomi_Kromowidjojo_over_haar_wegen_naar_succes
Guido Roozekrans
Manager Press & Public Affairs
Telefoon: +31 (0)162 585 377
E-mail: publicrelations@toyota.nl