Toyota blijft trouw aan het Europese A-segment

Toyota blijft trouw aan het Europese A-segment



Toyota blijft trouw aan het Europese A-segment

  • Nieuw model als betaalbare instapper voor het Toyota merk
  • GA-B-platform voor meer rijplezier, meer veiligheid en designvoordelen die zich vertalen in extra ruimte
  • Door gebruik van verbrandingsmotor blijft het model toegankelijk voor een breed publiek

Toyota bevestigt dat het een nieuw model in het A-segment van de automarkt gaat introduceren. Hiermee blijft Toyota in vergelijking tot sommige andere automerken trouw aan deze klasse die vooral in Europa belangrijk is. Het nieuwe A-segmentmodel volgt te zijner tijd de succesvolle Toyota AYGO op, wordt voorzien van een efficiënte verbrandingsmotor en is het derde model dat op Toyota’s GA-B-platform staat.

Lees verder

De nieuwe Toyota Yaris – onlangs uitgeroepen tot Europese Auto van het Jaar 2021 – staat ook op het GA-B-platform dat ontwikkeld is onder de filosofie van Toyota New Global Architecture (TNGA). Dit heeft geresulteerd in meer rijplezier, meer (actieve) veiligheid en een sportiever design. Europese consumenten waarderen de Toyota Yaris dan ook vanwege zijn dynamische lijnen, zeer efficiënte maar krachtige hybride-aandrijflijn, geweldige rijdynamiek en toonaangevende veiligheid.

Concurrerend in de markt

Het tweede model dat op het GA-B-platform staat, is de Toyota Yaris Cross, die in Nederland vanaf september 2021 leverbaar is. Samen met de Yaris en het nu aangekondigde A-segmentmodel zal de jaarproductie van de drie op het GA-B-platform gebaseerde Toyota modellen naar verwachting uit meer dan 500.000 modellen bestaan. Deze hoeveelheid biedt Toyota de schaalvoordelen die het nodig heeft om de opvolger van de AYGO concurrerend in de markt te kunnen zetten.

A-segment wordt gedomineerd door verbrandingsmotor

Ook belangrijk voor het slagen van het nieuwe A-segmentmodel is de keuze van de aandrijflijn. Momenteel wordt het A-segment gedomineerd door modellen met een interne verbrandingsmotor. Dit toont aan dat budget voor de consument een belangrijk aankoopargument is. De marktvooruitzichten laten zien dat de verbrandingsmotor een belangrijke rol in het segment blijft spelen, met name voor consumenten die veel waarde hechten aan de financiële toegankelijkheid van een model. Toyota speelt in op deze klantbehoefte en hoopt op deze manier wederom een interessant product op de markt te brengen.

Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden

Press & Public Affairs

Guido Roozekrans
Manager Press & Public Affairs
Telefoon: +31 (0)162 585 377
E-mail: publicrelations@toyota.nl

Lees meer

Toyota cookiebeleid

Pers.toyota.nl maakt gebruik van essentiële cookies, cookies ter verbetering van de website en social media en reclame cookies om u optimaal van dienst te zijn en te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt.