Toyota dealer Gebr. van Gent Autobedrijf B.V. pakt Europese klanttevredenheidsprijs

Toyota dealer Gebr. van Gent Autobedrijf B.V. in Veenendaal is de winnaar van de ‘Toyota Ichiban European Satisfaction Award 2015’. Toyota reikt de prestigieuze klanttevredenheidsprijs uit aan Europese Toyota dealers die uitblinken op het gebied van klanttevredenheid.

Toyota dealer Gebr. van Gent Autobedrijf B.V. beheerst de kunst van klanttevredenheid tot in de puntjes. Het is voor de zevende keer op rij dat de Toyota dealer de onderscheiding in ontvangst mocht nemen. De ‘Ichiban’ is overhandigd door Johan van Zyl, President en CEO van Toyota Motor Europe (TME) aan Wim van Gent. De feestelijke uitreiking, die werd bijgewoond door alle winnende Europese Toyota dealers, vond plaats in The Westin Palace in Madrid.

“Het blijft speciaal”

“Ook al is het de zevende keer op rij dat we de prijs in ontvangst mogen nemen, het blijft heel speciaal”, aldus Wim van Gent. “Dat je één keer wint, is al mooi, maar om dit vervolgens vast te houden, is helemaal geweldig. Je mag best weten, soms is het een strijd, maar iedereen binnen het bedrijf heeft wederom voor onze klanten zijn uiterste best gedaan. En we blijven strijden, dus wie weet mogen we de ‘Ichiban’ ook volgend jaar in ontvangst nemen. Ook de uitreiking is bijzonder om mee te maken. Dit keer hebben we zelfs het stadion van Real Madrid bezocht, fantastisch!”

Zeer weloverwogen keuze

Dat Toyota zijn Europese dealers op het gebied van klanttevredenheid toetst, is een vast onderdeel binnen de bedrijfsvoering. Of een dealer de ‘Toyota Ichiban European Satisfaction Award’ ontvangt, is een zeer weloverwogen keuze. Elke dealer wordt nauwkeurig beoordeeld op hun klanttevredenheidsprestaties. Dit keer werden circa 2.300 Europese Toyota dealers getoetst.

Klant staat voorop
‘Ichiban’ komt uit het Japans en is ontleend aan ‘Okyakusama Ichiban’ wat vertaald kan worden als ‘de klant staat voorop’. (‘Ichiban’ zelf betekent nummer één.) Dit sluit aan bij de wereldwijde Toyota strategie waarbij de Toyota rijder altijd centraal staat. Sinds de eerste ‘Ichiban’ in 2007 uitgereikt werd, is de klanttevredenheid bij dealers gestegen met 52,4% (Sales) en 47,4% (After Sales).Toyota klantvriendelijkste organisatieToyota werd op 23 april jongstleden overall winnaar van de Customer Centric DNA Award 2015. Daarmee is Toyota volgens consultancybureau Bearingpoint – de initiatiefnemer van de award – het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland.

Fotobijschrift: v.l.n.r: Pieter van der Velden (Algemeen Directeur Toyota importeur Louwman & Parqui B.V.), Johan van Zyl (President en CEO Toyota Motor Europe), Heiny en Wim van Gent (Toyota dealer Gebr. van Gent Autobedrijf B.V.) en Karl Schlicht (Executive Vice President Toyota Motor Europe).