Toyota en Lexus importeur plaatst zonnepanelen en opereert volledig op duurzame energie

• Zonnepanelen met oppervlak van 2.700 vierkante meter geplaatst op bedrijfspand Louwman & Parqui met capaciteit van 150 huishoudens
  • Toepassing van duurzame energie sluit aan op langetermijnvisie ‘Toyota Environmental Challenge 2050’

Toyota importeur Louwman & Parqui B.V. heeft op het bedrijfspand in Raamsdonksveer zonnepanelen geplaatst met een totale oppervlakte van 2.700 vierkante meter. Mede hierdoor opereert de importeur van Toyota en Lexus in Nederland volledig op schone, duurzame energie.

De zonnepanelen op het dak van de importeur kunnen jaarlijks circa 450.000 kWh (kilowattuur) duurzame energie leveren. Ervan uitgaande dat een huishouden jaarlijks een energieverbruik van 3.000 kWh gemiddeld kent, betekent dit schone energie voor 150 huishoudens. De importeur van onder andere 15 hybride modellen (zoals onder meer de Toyota Prius, de C-HR Hybrid en RAV4 Hybrid en alle Lexus-modellen) maakte al gebruik van groene stroom via een energieleverancier.

Toyota Environmental Challenge 2050
Dat de Nederlandse Toyota importeur volledig op schone energie functioneert, sluit naadloos aan op de doelstelling van Toyota Motor Corporation die een bedrijfsvoering nastreeft waarbij de impact op het milieu zoveel mogelijk wordt afgebouwd. De milieudoelstellingen van het Toyota concern liggen vast in ‘Toyota Environmental Challenge 2050’. Een van de hierin opgenomen lange termijn doelstellingen is om de CO2 emissies van de modellen in 2050 met 90% gereduceerd te hebben ten opzichte van 1990. Ook richt Toyota zich op de ontwikkeling van fabrieken zonder emissies, recycling van materialen en het ondersteunen van projecten gericht de conservering van de natuur.