Toyota GR Yaris maakt spetterend rallydebuut tijdens Goodwood SpeedWeek

• Spectaculaire GR Yaris te zien tijdens klassementsproeven Super Special
  • Toyota rallycoureur Elfyn Evans haalt alles uit de kast
  • 3-daags autosportspektakel via livestreams te volgen

De nieuwe Toyota GR Yaris zal tijdens de Goodwood SpeedWeek in Engeland een spetterend rallydebuut voor autosportliefhebbers over de hele wereld maken. Achter het stuur zit het Britse rallytalent Elfyn Evans die voor Toyota succesvol meedoet aan het World Rally Championship (WRC) en momenteel aan kop gaat in het rijdersklassement. De high-performance GR Yaris is op dit rallykampioenschap geïnspireerd en ontwikkeld door Toyota’s autosportdivisie Toyota GAZOO Racing.

De Toyota GR Yaris doet tijdens de Goodwood SpeedWeek mee aan de Super Special-rallyetappes met vier etappes op donderdag 15 oktober en twee etappes op vrijdag 16 oktober. Tijdens deze speciale klassementsproeven komen meerdere rallyauto’s uit bijna een halve eeuw WRC-historie in actie. De spectaculaire rallyroute zit vol uitdagingen, waaronder krappe haarspeldbochten en flauwe bochten waar juist met een hoge snelheid gereden kan worden en bestaat uit verschillende oppervlakten zoals gravel en asfalt.

3-daags autosportspektakel

De Goodwood SpeedWeek komt in de plaats van het jaarlijkse Goodwood Festival of Speed (and Revival) dat dit jaar vanwege de coronapandemie niet doorgaat. Het autosportevenement – dat gehouden wordt van 16 tot en met 18 oktober a.s. – belooft een 3-daags autosportspektakel te worden met livestreams direct vanaf het befaamde Goodwood Motor Circuit. Het evenement is ook te volgen via de socialmediakanalen van Goodwood, namelijk op Twitter, Facebook en YouTube.

Sensationele cijfers

De Toyota GR Yaris is een pure, high-performance rallyuitvoering van de nieuwe Toyota Yaris bedoeld voor de openbare weg. Het tweede sportmodel van Toyota GAZOO Racing na de GR Supra staat op een nieuw lichtgewicht voertuigplatform en is uitgerust met een volledig nieuwe 1,6-liter 3-cilinder turbobenzinemotor met 192 kW/261 pk en een maximumkoppel van 360 Nm; sensationele cijfers voor een compacte hatchback. De topsnelheid van de GR Yaris met GR FOUR 4×4-aandrijflijn bedraagt 230 km/uur.

De Toyota GR Yaris is via een speciaal online reserveringsplatform te reserveren.

Meer info over de Super Specials tijdens Goodwood SpeedWeek

Meer info over Goodwood SpeedWeek