Toyota introduceert PROACE 4×4 op Nederlandse markt

• Toyota PROACE voorzien van ingenieuze 4x4 aandrijving door Automobiles Dangel
  • Nieuwe uitbreiding brede lijn Toyota 4x4 modellen
  • Vanaf eind november leverbaar via alle Toyota dealers in Nederland

Met de nieuwe PROACE bedrijfswagens is Toyota in Nederland inmiddels hard aan het groeien. Een volgende stap zet Toyota Nederland door de PROACE 4x4 te introduceren. Aan het begin van de Paris Motor Show (4-14 oktober) sloten Toyota importeur Louwman & Parqui en Automobiles Dangel hiertoe een overeenkomst. De PROACE 4x4 komt eind november al naar Nederland.

Automobiles Dangel is sinds 1975 actief in het aanpassen van personen- en bedrijfswagens naar 4×4 aandrijving. Dit van origine als verlengstuk van PSA Group, de partner waarmee Toyota de PROACE bedrijfswagens ontwikkelde en bouwt. In opdracht van Louwman & Parqui gaat Automobiles Dangel een brede lijn van PROACE modelvarianten voorzien van het ingenieuze Dangel 4×4 systeem dat standaard voorzien is van elektronisch inschakelbare 4×4. Hierdoor is de uitstoot en het brandstofverbruik onder normale rijomstandigheden zeer laag, met een gunstig effect op de total costs of ownership (TCO).

Versterking 4×4 aanbod

Toyota levert in Nederland sinds vele jaren een hele reeks aan 4×4 modellen. Van de eveneens op de Paris Motor Show gelanceerde totaal nieuwe Toyota RAV4, de onverwoestbare Toyota Hilux en de iconische Toyota Land Cruiser. De nieuwe Toyota PROACE 4×4 completeert het levergamma voor klanten die een bestelwagen zoeken met een inhoud van 4,6 tot 6,6 m3 met vierwielaandrijving.

Vanaf eind november leverbaar via alle Nederlandse Toyota dealers

De PROACE bedrijfswagens in 4×4 uitvoering staan vanaf eind november op de Nederlandse prijslijsten en worden daarna geleverd via alle Toyota dealers in Nederland. Standaard voorzien van Toyota’s 3 jaar – 100.000 km fabrieksgarantie (hetgeen het eerst bereikt is) en de full service met een vast aanspreekpunt bij de Toyota dealer.