Toyota is klantvriendelijkste organisatie van Nederland

Toyota is klantvriendelijkste organisatie van Nederland



Toyota is klantvriendelijkste organisatie van Nederland

Toyota is de overall winnaar van de Customer Centric DNA Award 2015. Daarmee is Toyota volgens consultancybureau Bearingpoint – de initiatiefnemer van de award – het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Het is voor Toyota de vierde achtereenvolgende keer dat het de prestigieuze award in ontvangst mocht nemen in de categorie ‘Automotive’ en de tweede keer dat Toyota ‘Overall’ winnaar is.

Lees verder

Willem Verschuur (General Manager Marketing, Louwman & Parqui): “We zijn enorm trots om de award weer te winnen! De klant heeft zich écht voor Toyota uitgesproken. Onze inspanning samen met alle dealers, die 365 dagen per jaar voor hen klaarstaan, is erop gericht om het elke dag beter te doen. Dat is onze continue drive. De award is een fantastische erkenning in het vertrouwen van onze klanten in de Nederlandse Toyota-organisatie.”

Toyota nam de Customer Centric DNA Award (CCDNA) gisterenavond tijdens een feestelijke uitreikingsceremonie in Utrecht in ontvangst. In 11 categorieën werden de klantvriendelijkste organisaties beloond met een award. Behalve de nummer 1 in de categorie ‘Automotive’ is Toyota ook overall winnaar. Dubbel feest dus.

Feedback van 11.000 klanten
Het klanttevredenheidsonderzoek dat als basis voor de Customer Centric DNA Award 2015 dient, werd uitgevoerd door DVJ Insights, een wereldwijd opererend onderzoeksbureau. Dit keer verleenden 11.000 klanten van in totaal 96 bedrijven hun medewerking. Het uitgebreide onderzoek richtte zich op de hoofdthema’s: webcare, advocacy, trust, employee behavior, process quality en service consistence. Extra thema’s waren dit keer: brand association en brand experience.

Bij Toyota staat de klant centraal
Uit de resultaten blijkt dat Toyota van alle deelnemende bedrijven het best in staat is de klant centraal te stellen, zowel offline als online. En omdat een van de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek is dat klanten het persoonlijke contact met medewerkers belangrijker vinden dan tot nu toe werd aangenomen, scoort Toyota ook op dit vlak erg goed.

Klantgericht ondernemen
De Customer Centric DNA Award is 11 jaar geleden voor het eerst uitgereikt om de rol en het belang van klantgericht ondernemen onder de aandacht te brengen. Ook in 2013 werd Toyota zowel categoriewinnaar als overall winnaar. In 2014 was er geen uitreiking.Meer informatie over de Customer Centric DNA Award is te vinden op: www.ccdna.nl.

Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden

Press & Public Affairs

Guido Roozekrans
Manager Press & Public Affairs
Telefoon: +31 (0)162 585 377
E-mail: publicrelations@toyota.nl

Lees meer

Toyota cookiebeleid

Pers.toyota.nl maakt gebruik van essentiële cookies, cookies ter verbetering van de website en social media en reclame cookies om u optimaal van dienst te zijn en te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt.