Toyota Motor Europe boekt uitstekende resultaten in eerste kwartaal 2021

Bericht (.doc)
  • Recordverkopen in eerste kwartaal voor Toyota Motor Europe
  • Toyota in eerste kwartaal op een na populairste automerk in Europa

Toyota Motor Europe (TME) heeft in het eerste kwartaal van dit jaar een verkoop 287.678 voertuigen genoteerd, een stijging van zes procent in vergelijking tot dezelfde periode vorig jaar. Het Toyota marktaandeel in het eerste kwartaal bedraagt 6,4 procent. Hiermee is Toyota het op een na populairste automerk in Europa. Deze uitstekende cijfers zijn vooral te danken aan de groeiende populariteit van de personenauto’s met hybride-aandrijving, zoals de nieuwe Toyota Yaris Hybrid die onlangs verkozen is tot Europese Auto van het Jaar 2021

Lees verder voor het volledig – Engelstalige – persbericht:

Toyota Motor Europe (TME) volume and share growth trend continues with reported sales of 287,678 vehicles in the first quarter of 2021, marking an increase of +6% year-on-year. Across this period, TME achieved its highest ever first-quarter market share growing by +0.1% to 6.6% driven by increased customer demand for Toyota and Lexus low CO2 emission hybrid fleet. TME’s hybrid mix has again reached new highs of 56% in Europe, 67% in West Europe and increasing by +5.0% to reach 27% mix in East Europe*. The Toyota brand achieved the 2nd place best-selling passenger car brand in Europe with a record 6.4% market share.

Matt Harrison, President & CEO Toyota Motor Europe: “TME’s fast start to the year was given another boost in March when Toyota Yaris was crowned The Car of the Year 2021 and became the best-selling car in Europe for the first time. We have an optimistic outlook as our electrified line-up will continue to expand this year and high customer demand is reflected in a very strong order bank. While it may be too early for an accurate forecast, we are planning 2021 sales well in excess of our pre-crisis 2019 total of approximately 1.1M vehicles.”

Toyota sales volume grew by +6% to 268,607 in the first quarter with 6.4% market share up +0.4% year-on-year in passenger cars. The brand’s top sellers include Yaris, Corolla Range and RAV4 which represented 59% of total volume with a combined hybrid mix of 71%. Toyota’s overall hybrid volume increased by +15% year-on-year to 148,671 and accounting for 55% of the total mix.

Toyota highlights Jan- Mar 2021:

• Toyota sales: 268,607 (+6% year-on-year)
  • Top sellers: Corolla Range (59,288); Yaris (58,944); RAV4 (41,014)
  • Top hybrids: Yaris Hybrid (45,677); Corolla Hybrid Range (44,996);Toyota C-HR Hybrid (28,799)
  • Total hybrid 148,671( +15% year-on-year)
  • Hybrid mix: West Europe: 66% – East Europe*: 29% – TTL: 55%

TME highlights Jan- Mar 2021:

• Total sales (Toyota + Lexus): 287,678 (+6% year-on-year)
  • Market share: 6.6% (+0.1% year-on-year)
  • Total hybrid sales: 159,163 (+13% year-on-year)
  • Hybrid mix: West Europe: 67% – East Europe*: 27% – TTL: 56%