Toyota presenteert nieuwe merkidentiteit voor Europa

• Van toepassing op alle communicatie-uitingen in Europa
  • Inclusief nieuw merklogo met 2D-design en nieuwe typografie
  • Sluit perfect aan op alsmaar digitaliserende samenleving

Toyota introduceert een nieuwe merkidentiteit voor de activiteiten in Europa. Hierbij horen een nieuw ontworpen merklogo en vernieuwde typografie. De nieuwe merkidentiteit luidt een nieuw tijdperk in voor Toyota dat de transformatie doormaakt van autoproducent naar mobiliteitsbedrijf. Bij de ontwikkeling van de nieuwe merkidentiteit heeft Toyota rekening gehouden met een steeds diversere klantengroep die op zoek is naar een groeiend aanbod van mobiliteitsproducten en diensten.

De nieuwe merkidentiteit van Toyota komt tot uiting bij zowel de fysieke als digitale contactmomenten met klanten en draait om eenvoud. De identiteit is gestoeld op vier basisprincipes: vooruitstrevend, ‘mobile ready’, meer premium en consistentie.

Digitaliserende samenleving

Het nieuwe merklogo van Toyota heeft voortaan een eenvoudig 2D-design. Vanwege de grote bekendheid van het logo in Europa is de merknaam Toyota eronder verdwenen. Het vernieuwde logo oogt modern en straalt eenvoud en transparantie uit. Het sluit perfect aan op de digitaliserende samenleving, maar komt ook in de echte wereld tot zijn recht. Toyota gebruikt het nieuwe logo voortaan bij alle communicatie. Voor de modellen wordt het huidige logo gebruikt. De merkidentiteit van Toyota dealers blijft de komende jaren gehandhaafd.

Grote stap

De nieuwe merkidentiteit gaat gepaard met de nieuwe typografie Toyota Type die multifunctioneel is voor zowel online als offline omgevingen en nieuwe transparante en innemende klantrelaties mogelijk maakt. De typografie betekent een grote stap in alle digitale voorbereidingen die Toyota treft op weg naar een verdere uitbreiding van zijn Europese online retail.

Nieuwe Toyota Yaris Hybrid

“De nieuwe merkidentiteit is ontwikkeld met het oog op morgen”, vertelt Didier Gambart, Vice President Sales, Marketing & Customer Experience bij Toyota Motor Europe. “Hierbij lag de focus op het mogelijk maken van steeds betere klantrelaties. Op die manier houden ze gelijke tred met onze uitbreiding van elektrische voertuigen, mobiliteitsdiensten en online retail. Onze klanten kunnen de nieuwe merkidentiteit voor het eerst ervaren bij de introductie van de nieuwe Toyota Yaris Hybrid.”