Toyota realiseert ruim 35 procent groei in bedrijfswagenmarkt

• Marktaandeel van 2,27 procent
  • Sterke groei voor PROACE bedrijfswagens
  • Ook succes voor Hilux en Land Cruiser

Het marktaandeel van Toyota bedrijfswagens is in de eerste zes maanden van dit jaar fors gegroeid. Toyota verkocht 999 bedrijfswagens zoals de PROACE Compact en PROACE Worker. Dat is een toename van 35,9 procent in vergelijking tot dezelfde periode vorig jaar. De totale bedrijfswagenmarkt steeg met 5,9 procent. Het marktaandeel van Toyota bedraagt nu 2,27 procent.

De verkoopgroei is te danken aan de nieuwe bedrijfswagens die Toyota de laatste jaren heeft geĆÆntroduceerd. Medio 2016 lanceerde Toyota de nieuwe PROACE Worker en Long Worker (MDV). Deze werden vrijwel direct gevolgd door de nieuwe Toyota Hilux. En ook de slimme PROACE Compact (CDV+) volgde snel. De Toyota bedrijfswagens zijn onstuitbaar in hun opmars.

PROACE basis van solide groei

De basis van de sterke verkoopgroei zijn de nieuwe PROACE bedrijfswagens. De slimme PROACE Compact, stoere Worker en Long Worker groeiden van 482 naar 663 eenheden, een plus van 37,7 procent. De orderportefeuille is stevig gevuld. Ook de eerste PROACE Truck modellen met vaste of kippende laadbak zijn intussen afgeleverd. Veel van deze PROACE bedrijfswagens zijn compleet ingericht of aangepast. Direct inzetbaar om de klus te klaren.

De Hilux scoorde het afgelopen halfjaar 14 procent meer registratieaantallen

Opleving pick-upsegment en 50 jaar Hilux

Ook de Toyota Hilux laat een sterke groei zien. Het pick-upsegment is groeiende in Nederland en Toyota weet hiervan te profiteren. De Hilux scoorde het afgelopen halfjaar 14 procent meer registratieaantallen. Met name de succesvolle Toyota Hilux Fifty is verantwoordelijk voor de groei. Met dit actiemodel viert Toyota 50 jaar Hilux: onverwoestbaar sinds 1968.

Al ruim 65 jaar succesvol: de iconische Land Cruiser

Eind 2017 lanceerde Toyota een nieuwe Land Cruiser. Deze wordt in Nederland in vijf verschillende bedrijfswagenvarianten verkocht. De verkopen groeiden van 78 naar 141 stuks in het afgelopen halfjaar, een plus van 80 procent. Met name ondernemers die ook avontuur belangrijk vinden wisten de Land Cruiser te vinden.

Toyota Full Service met vaste contactpersoon

Voor alle bedrijfswagens van Toyota geldt dat ze onverwoestbaar zijn. Maar zeker zo belangrijk, de koper krijgt de befaamde Toyota Full Service met een vaste contactpersoon bij de Toyota dealer. Overal in Nederland.