Toyota sluit zich aan bij waterstofconsortium Missie H2

Toyota sluit zich aan bij waterstofconsortium Missie H2



Toyota sluit zich aan bij waterstofconsortium Missie H2

  • Missie H2 wil waterstof promoten als belangrijke en duurzame energiedrager voor de toekomst
  • Kracht van TeamNL als rode draad
  • Missie H2 en NOC*NSF verlengen samenwerking tot en met Tokyo 2021
  • Andere partners o.a. Shell Nederland, Gasunie en Stedin Groep

Toyota Nederland wordt partner van Missie H2, een vereniging die Nederland wil laten kennismaken met de mogelijkheden van waterstof (H2) met behulp van de kracht van Olympische en Paralympische sport. De samenwerking tussen sportorganisatie NOC*NSF en waterstofconsortium Missie H2 die hiervoor eerder in het leven is geroepen, is bovendien verlengd tot de Olympische en Paralympische Spelen in 2021 in Tokio.

Lees verder

Met Missie H2 slaan zeven partijen uit de waterstofketen de handen ineen om het beoogde doel te bereiken. Behalve Toyota Nederland (Louwman & Parqui) zijn dit Gasunie, Groningen Seaports, Port of Amsterdam, Remeha, Shell Nederland en Stedin Groep.

Wereldwijde mobiliteitspartner Olympische en Paralympische Spelen

Jan-Christiaan Koenders, managing director Toyota importeur Louwman & Parqui: “Toyota voert een krachtige langetermijnvisie uit naar nul emissies. Al in 1997 introduceerden we als eerste automerk de zelfopladende hybrideauto, de Toyota Prius. Ook zijn we met de Toyota Mirai, die in 2014 werd onthuld, de eerste met een brandstofcelsedan die op waterstof rijdt. Als enige wereldwijde mobiliteitspartner van zowel de Olympische als de Paralympische Spelen wil Toyota van de spelen in Tokio een showcase maken van zijn toekomstvisie met betrekking tot waterstof. Ook in Nederland zien we een belangrijke rol voor waterstof weggelegd. We zijn er trots op dat we samen met andere inspirerende partijen deel uit mogen maken van Missie H2 om ook de rest van Nederland hierover enthousiast te maken. Dat we dit samen met NOC*NSF door middel van sport kunnen doen, is geweldig.”

Belangrijk maatschappelijk thema

Gerard Dielessen, algemeen directeur NOC*NSF: “We zijn erg blij met het verlengen van het partnership met Missie H2 met in ieder geval een jaar. Deze steun kunnen wij in deze tijd goed gebruiken. Goed om te zien dat Toyota via Louwman & Parqui, waar wij ook uitgebreid mee samenwerken, zich bij Missie H2 heeft aangesloten. Voor TeamNL is het prachtig dat deze bedrijven de Nederlandse sport en TeamNL ondersteunen en tegelijkertijd zo’n belangrijk maatschappelijk thema als onze verduurzaming onder de aandacht van Nederland weten te brengen. Daar blijven wij graag aan meewerken, vooral in aanloop naar en tijdens de Spelen van Tokio die zoals bekend nu pas in de zomer van 2021 plaats zullen vinden.”

‘Nederland Waterstofland’

Ulco Vermeulen, bestuurslid Gasunie: “Voor Missie H2 slaan we natuurlijk de handen ineen. Ook in deze uitdagende tijden blijven we TeamNL steunen op weg naar Tokio. Met de watersporters van TeamNL blijven we ons hard maken voor Nederland Waterstofland. Extra mooi is dat met de komst van Toyota Nederland nu alle schakels uit de waterstofketen in Missie H2 zijn vertegenwoordigd. Van producent tot eindgebruiker. Samen maken we van Nederland Waterstofland. Energietransitie is per slot van rekening teamsport.”

Olympisch en Paralympisch kampioenen ambassadeurs van Missie H2

TeamNL topsporters Kiran Badloe, Marit Bouwmeester (tevens Toyota ambassadeur), Lisette Bruinsma, Ferry Weertman en Ilse Paulis & Marieke Keijser zullen zich tot en met de Olympische en Paralympische Spelen inzetten als ambassadeurs van Missie H2. De, in sommige gevallen zelfs meervoudig, olympisch, paralympisch, wereld-, Europees en Nederlands kampioenen kennen de kracht van het water als geen ander en zetten de campagne ‘Samen maken we van Nederland Waterstofland’ kracht bij. Bovendien gaat Missie H2 tijdens de campagne nauw samenwerken met de watersportbonden KNZB, KNRB en het Watersportverbond.

Klik hier voor meer persinformatie over Toyota en waterstof

Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden

Press & Public Affairs

Guido Roozekrans
Manager Press & Public Affairs
Telefoon: +31 (0)162 585 377
E-mail: publicrelations@toyota.nl

Lees meer

Toyota cookiebeleid

Pers.toyota.nl maakt gebruik van essentiële cookies, cookies ter verbetering van de website en social media en reclame cookies om u optimaal van dienst te zijn en te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt.