Toyota uitgeroepen tot klantvriendelijkste automotive bedrijf van Nederland 2022

• Branchewinnaar van verkiezing klantvriendelijkste bedrijf van Nederland
  • Hoogste automotive score in grootste onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid in Nederland
  • Onderscheiding op basis van continu marktonderzoek onder consumenten

Toyota is het klantvriendelijkste bedrijf van 2022 in de automotive branche. Dat blijkt uit het grootschalige onderzoek ‘Het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland ’ van onderzoeksbureau MarketResponse. Toyota heeft in zijn branche de hoogte score op het gebied van klanttevredenheid behaald.

Toyota mag zich een jaar lang het klantvriendelijkste automotive bedrijf van Nederland noemen. Met een gemiddeld rapportcijfer van 7,94 – toegekend door klanten – bleef Toyota de vier andere genomineerden in de branche voor. Deze genomineerden waren: BMW, Kia, Peugeot en Volkswagen.

Onafhankelijk onderzoek

Grote bedrijven en organisaties doen automatisch mee aan het onafhankelijke klanttevredenheidsonderzoek onder Nederlandse consumenten. Ze kunnen zichzelf niet aanmelden of hun klanten laten stemmen. De verkiezing is op basis van onafhankelijk marktonderzoek. Bij deze vijftiende editie verzamelde MarketResponse in totaal 57.212 beoordelingen van 315 bedrijven. Hierbij werden tien afzonderlijke branches meegenomen waaronder ‘automotive’.

Trots

Jan-Christiaan Koenders, Managing Director van Toyota Nederland nam de prijs in ontvangst. “Een fantastisch resultaat en een eer voor de héle Toyota organisatie in Nederland. Ik ben dan ook trots op alle Toyota medewerkers, ook bij onze retail-partners, en echt enorm dankbaar voor de hoge waardering van onze klanten.”