Toyota versterkt zijn basis voor toekomstige groei

Toyota heeft tijdens een meeting op de vooravond van de Autosalon van Parijs 2018 de media geïnformeerd over hoe het zich voorbereidt op een toekomstige groei en hoe het zijn positie op de markt wil verstevigen.

Ten eerste: kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid hebben altijd al deel uit gemaakt van het Toyota DNA en zullen dit ook in de toekomst blijven doen.

Ten tweede: Toyota heeft inmiddels meer dan 20 jaar ervaring met zelfopladende hybridetechnologie en deze ontwikkeld, verbeterd en gedemocratiseerd. Met meer dan twee miljoen verkochte hybride modellen in Europa, blijft de technologie iets waarmee Toyota zich onderscheidt.

De hybride modellen vertegenwoordigen 46 procent van alle Toyota verkopen in Europa, gemeten over de eerste acht maanden van dit jaar. In West-Europa is dit zelfs 59 procent. Dit is meer dan in elke andere regio van de wereld.

Uitsluitend hybride modellen in Parijs

Toyota toont op de Autosalon van Parijs 2018 alleen hybride modellen; van de compacte Yaris en de nieuwe generatie Corolla tot de eveneens volledig nieuwe RAV4 en Camry Hybrid die Toyota volgend jaar op de Europese markt introduceert.

Toyota New Global Architecture: meer rijplezier en emotioneel design

Ten derde: naast de hybride technologie speelt ook het modulaire voertuigplatform TNGA (Toyota New Global Architecture) een significante rol bij de nieuwe modellen en aandrijflijnen van Toyota. TNGA is meer dan een voertuigplatform. Het is een engineering- en designfilosofie die ervoor zorgt dat Toyota modellen een meer emotioneel design hebben en meer rijplezier geven dan voorheen.

Toyota handhaaft zijn verkoopdoelstellingen voor het jaar 2020: 1 miljoen Toyota verkopen, 100.000 Lexus verkopen, een hybride aandeel van meer dan 50 procent en een verdere verbetering van de financiële prestaties.

Tegelijkertijd maakt de auto-industrie zich op voor de grootste transitie van de eeuw. Toyota bereidt zich terdege voor. Toyota Connected Europe – opgericht in april 2018 – gaat door met het aanbieden van connected en mobiliteitsservices in Europa om op die manier ‘mobility for all’ te bieden.

Johan van Zyl, President en CEO van Toyota Motor Europe:
“QDR (quality, durability, reliability), Hybrid en TNGA zijn de drie pijlers van onze toekomstige groei. Hierdoor hebben we meer emotionele modellen kunnen ontwikkelen die te zien zijn op de Autosalon van Parijs. Het versterken van deze pijlers garandeert dat we kunnen blijven groeien. We verwachten in aanloop naar onze doelen voor 2020 meer auto’s te verkopen waarvan meer hybride modellen en meer winst te maken. Echter, als onze klanten veranderingen willen, spelen wij hierop in. We leveren connected en mobiliteitsservices door heel Europa en streven naar ‘ever better mobility for all’.’