Toyota wéér meest waardevolle automerk

Toyota wéér meest waardevolle automerk



Toyota wéér meest waardevolle automerk

Met een merkwaarde van bijna 30 miljard dollar, is Toyota ook in 2014 verreweg het meest waardevolle automerk ter wereld. Voor de zevende keer staat Toyota als eerste automerk genoteerd in de BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands van onderzoeksbureau Millward Brown. Opvallend: de afstand tussen Toyota en de ‘achtervolgers’ BMW (2) en Mercedes-Benz (3) is de afgelopen 12 maanden alleen maar groter geworden.

Lees verder

De merkwaarde van Toyota steeg de afgelopen 12 maanden met maar liefst 21% tot 29,6 miljard dollar. De nummers 2 en 3 van de lijst – BMW (25,7 miljard, + 7%) en Mercedes-Benz (21,5 miljard, + 20%) – kenden ook een stijging, maar de afstand tot de andere merken groeide wel fors.

‘Toyota heeft ideale combinatie kwaliteit en duurzaamheid’
Het onderzoeksbureau BrandZ roemt Toyota om de ‘ideale combinatie’ van kwaliteit en duurzaamheid. Verder looft het de manier waarop Toyota het vertrouwen van de consument terugwon na de terugroepacties in 2009 en 2010.

Zeven uit negen
Het jaarlijkse BrandZ-rapport komt tot stand na een enquête over imago en betrouwbaarheid onder twee miljoen consumenten én na het bestuderen van de jaarcijfers van de bedrijven en de branches. Het eerste rapport werd in 2006 gepubliceerd. Toyota prijkte maar liefst zeven van de negen keer bovenaan op de BrandZ-lijst van meest waardevolle automerken.

Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden

Press & Public Affairs

Guido Roozekrans
Manager Press & Public Affairs
Telefoon: +31 (0)162 585 377
E-mail: publicrelations@toyota.nl

Lees meer

Toyota cookiebeleid

Pers.toyota.nl maakt gebruik van essentiële cookies, cookies ter verbetering van de website en social media en reclame cookies om u optimaal van dienst te zijn en te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt.