eSports WRC powered by Toyota GAZOO RACING

• Overeenkomst voor promotie van WRC 8 en aankomende WRC 9 games
  • Nieuwe Toyota GR Yaris voor overall winnaar1 eSports WRC
  • GR Yaris: pure sportauto ontwikkeld op basis van ervaring van Toyota in World Rally Championship (WRC)

Toyota GAZOO Racing wordt de sponsor van eSports WRC. Dit vloeit voort uit een overeenkomst tussen Toyota Motor Europe (TME) en NACON, uitgever van de officiële WRC-games, ontwikkelingsstudio KT Racing en een samenwerking met WRC Promoter.

Toyota GAZOO Racing en NACON breiden de promotionele activiteiten uit van de huidige game WRC 8 tot de aankomende WRC 9 game waarvan de release is gepland op 3 september 2020.

Pure ‘hot hatch’

Toyota GAZOO Racing en NACON belonen de eindwinnaar van de eSport WRC met een nieuwe Toyota GR Yaris1. Een pure sportauto die is ontstaan uit Toyota’s successen in het World Rally Championship. Die successen in het heetst van de rallystrijd hebben ervoor gezorgd dat Toyota’s rallytechnologie en -design zijn vertaald naar een auto voor straatgebruik, de Toyota GR Yaris. Deze pure driedeurs ‘hot hatch’ doet recht aan de filosofie van Toyota GAZOO Racing om auto’s te ontwikkelen die een innemende rijbeleving bieden.

Absolute topversie

De Toyota GR Yaris is ontwikkeld door Toyota GAZOO Racing in samenwerking met Tommi Mäkinen Racing. Het is de absolute topversie van het Yaris-aanbod. De 1,6-liter 3-cilindermotor levert 191,5 kW/261 pk en zorgt voor een acceleratie van 0-100 km/uur in minder dan 5,5 seconden. Een lichtgewicht constructie, dynamische balans en Toyota’s nieuwe GR-FOUR intelligente vierwielaandrijving zijn andere kenmerken van dit sportmodel.

In zijn huidige vijfde seizoen trekt eSports WRC meer deelnemers dan ooit die met elkaar de strijd aangaan. Het seizoen eindigt in oktober 2020 met een spannende ‘Grande Finale’ waarna aan de uiteindelijke winnaar een nieuwe Toyota GR Yaris zal worden overhandigd.

Bijzonder trots

Andrea Carlucci, Director Product and Marketing Management van Toyota Motor Europe: “We zijn bijzonder trots op de samenwerking met eSports WRC om op deze manier de opwinding van rallyrijden over te brengen op fans over de hele wereld. Als een van de pijlers van Toyota GAZOO Racing, is e-motorsports voor ons de sleutel om autosport en sportauto’s dichter bij een groot publiek te brengen en zo een nieuwe generatie van liefhebbers te bereiken. Met de stijgende interesse in eSports en ons groeiende aanbod aan sportieve auto’s kijken we uit naar onze nauwere samenwerking met deze partners om onze merkwaarden en opwindende producten eveneens meer in beeld te brengen bij klanten en fans.”

(1) Algemene voorwaarden zijn te raadplegen en beschikbaar op www.wrc.com/en/more/gaming/rules, afhankelijk van beschikbaarheid van het model is het ook mogelijk dat de winnaar een prijs wordt aangeboden