Nieuwe Toyota C-HR: High Power Hybrid en meer connected

• Motorengamma uitgebreid met krachtige 2.0 High Power Hybrid aandrijflijn
  • Nieuw multimediasysteem met Apple CarPlay1 en Android Auto2
  • Meer comfort en stiller dan zijn voorganger

Toyota introduceert de nieuwe Toyota C-HR. Voor het eerst is er bij de Toyota C‑HR naast de 1.2T benzinemotor met 85 kW/116 pk keuze uit twee hybride aandrijflijnen; een 1.8 Hybrid met 90 kW/122 pk en een krachtige 2.0 High Power Hybrid met 135 kW/184 pk. Hij is voorzien van een nieuw multimediasysteem en het design is op diverse punten aangescherpt met behoud van de kenmerkende en bijzondere vormgeving van de Coupé High Rider.

De nieuwe krachtige en zuinige 2.0 High Power Hybrid aandrijflijn levert 135 kW/184 pk met een CO2-uitstoot van 92 g/km3 en accelereert van 0-100 km/h in slechts 8,2 seconden. De verbeterde 90 kW/122 pk sterke 1.8 Hybrid komt aan 86 g/km3. Het interieur van de nieuwe Toyota C-HR is voorzien van een nieuw multimediasysteem dat compatible is met Apple CarPlay en Android Auto.

Standaard Toyota Safety Sense

Elke Toyota C-HR is uitgerust met Toyota Safety Sense, een uitgebreid pakket actieve veiligheidssystemen waaronder een Pre-Collision System met voetgangersdetectie, Adaptive Cruise Control, Road Sign Assist en Lane Departure Alert.

Unieke uitstraling behouden

De nieuwe Toyota C-HR behoudt zijn unieke uitstraling met coupéachtige lijnen en een gedurfde stijl. De voor- en achterzijde zijn beide subtiel aangepast, waarbij de in kleur gespoten onderkant van de voorbumper zijn dynamische uitstraling benadrukt.

Ongekend rijplezier

De Toyota C-HR staat op het TNGA-platform (Toyota New Global Architecture). Het lage zwaartepunt hiervan zorgt samen met de multi-link achterwielophanging voor dynamische rijeigenschappen en een opvallend direct stuurgedrag. Toyota belooft voor de nieuwe Toyota C-HR nog meer rijplezier dankzij een verbeterde afstelling van de ophanging en besturing. De coupéachtige lijnen van de crossover moeten dit onderstrepen.

LED-technologie

De voor- en achterlichten van de nieuwe C-HR zijn beide voorzien van LED-technologie. De dagrijverlichting en knipperlichten zijn ondergebracht in één vloeiende behuizing boven de koplampen. Ook meesturende koplampen worden beschikbaar. Een hoogglans zwarte spoiler verbindt de achterlichten aan de achterzijde.

Stiller interieur

De tuning van de Electronic Power Steering (EPS) is verder verfijnd. De Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid profiteert van aanpassingen aan de wielophanging die het rijcomfort verbeteren en tegelijkertijd de uitstekende rijeigenschappen van de Toyota C-HR behoudt. Verder is er gewerkt aan een betere geluidsisolatie voor meer rust in het interieur.

Nieuwe Multimedia

Het nieuwe multimediasysteem biedt meer connectiviteit en ondersteunt de nieuwste versies van Apple CarPlay en Android Auto. Kaartupdates voor het navigatiesysteem kunnen voortaan ‘over the air’ gedownload worden.

1 Apple CarPlay en Siri zijn handelsmerken van Apple Inc., geregistreerd in de VS en andere landen
2 Android is een handelsmerk van Google LLC, Android Auto is op dit moment in Nederland nog niet beschikbaar.
3 Correlated NEDC