Toyota GAZOO Racing kondigt verkoop GR Supra GT4 aan

• Circuitversie van eerder geïntroduceerde Toyota GR Supra
  • Geschikt voor GT4-raceklassen over de hele wereld
  • Feedback gebruikt voor ‘Making Ever-Better Cars’

Toyota GAZOO Racing gaat de GR Supra GT4 voor privé-raceteams aanbieden. De GR Supra GT4 is de circuitversie van Toyota’s nieuwste sportauto, de GR Supra. De verkoop van de GR Supra GT4 begint in 2020.

De Toyota GR Supra GT4 is speciaal ontwikkeld voor de raceklasse GT4. Die is wereldwijd populair bij privéteams vanwege de eenvoudige instapmogelijkheden en de relatief lage deelnamekosten. De circuitauto is gebaseerd op de GR Supra, het eerste productiemodel van Toyota GAZOO Racing – Toyota’s racedivisie – dat wereldwijd verkocht wordt. Een auto die bovendien ontwikkeld is en geproduceerd wordt door Toyota Motorsport GmbH.

Circuit Zandvoort

De Toyota GR Supra GT4 mag meestrijden in verschillende kampioenschappen over de hele wereld. Voorbeelden zijn de GT4 European Series – die ook op Circuit Zandvoort verreden wordt – en het VLN Endurance Championship Nürburgring in Europa, de Michelin Pilot Challenge Series in Amerika en de Super Taikyu Series in Japan. De feedback die Toyota terugkrijgt, wordt gebruikt om zijn productiemodellen nog beter te maken (‘Making Ever-Better Cars’).

Drie racepartners

De reguliere Toyota GR Supra is reeds op het circuit te zien, onder meer in de NASCAR Xfinity Series in Noord-Amerika en – vanaf 2020 – in de Super GT GT500-klasse in Japan. Voor de ontwikkeling van de GR Supra GT4 werkt Toyota GAZOO Racing samen met drie racepartners, te weten Akrapoviĉ voor het uitlaatsysteem, Pirelli voor de racebanden en Ravenol voor de smeermiddelen.

Zes-in-lijn benzinemotor

De raceversie van de GR Supra is net als het productiemodel uitgerust met een zes-in-lijn benzinemotor met twin-scroll turbo, 8-trapsautomaat en achterwielaandrijving. Meer details van de aangekondigde GR Supra GT4 inclusief de aanschafprijs en waar de raceauto te koop zal zijn, maakt Toyota GAZOO Racing later bekend.