Toyota Hybrid modellen bezorgen schoonmaakbedrijf CSU schoner wagenpark

• CSU kiest voor duurzamer wagenpark met Toyota Hybrid
  • CO2-besparing 25 procent ten opzichte van huidige wagenpark
  • Tot 50 procent van de rijtijd elektrisch, zónder ‘stekkeren’

Toyota Nederland (Louwman & Parqui B.V.) gaat jaarlijks 80 tot 100 hybride modellen leveren aan CSU, een van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland. Hierbij gaat het om onder meer de Yaris Hybrid en de nieuwe Corolla Touring Sports Hybrid. Met de zelfopladende geëlektrificeerde Toyota modellen realiseert CSU een forse CO2-besparing van 25 procent ten opzichte van het huidige wagenpark dat uit dieselauto’s bestaat.

De Toyota Hybrid modellen voor CSU worden gebruikt door de rayonmanagers van het schoonmaakbedrijf en de zorgcoördinatoren van zusterbedrijf Tzorg. De vernieuwing van het wagenpark is een logisch gevolg van het ambitieuze duurzaamheidsbeleid van CSU.

CO2-uitstoot op actieve wijze reduceren

John van Hoof, voorzitter van de raad van bestuur van CSU: “Duurzaamheid is voor ons vooral dóen. Buiten, maar zeker ook binnen, in de bedrijfsvoering. Door duurzame initiatieven op sociaal gebied, iets waar CSU veel waarde aan hecht. Maar ook door de CO2-uitstoot in kaart te brengen en op actieve wijze te reduceren. Vandaar onze keuze voor Toyota. De CO2-besparing die we met de Toyota Hybrid modellen realiseren, is maar liefst 25 procent. Bovendien sluit het groene imago van Toyota uitstekend aan bij de kernwaarden van onze eigen organisatie.”

Scherpe duurzaamheidsdoelstellingen

Jan Christiaan Koenders, Managing Director Louwman & Parqui B.V.: “CSU kijkt verder dan vandaag en neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid voor een schonere toekomst. Ik zie mooie paralellen met onze eigen organisatie. Want met de Toyota Prius bracht Louwman & Parqui al in 1997 een revolutionaire auto naar Nederland, met de combinatie van een zuinige benzinemotor en krachtige elektromotor. CSU bewijst dat je commercieel succesvol kunt zijn én tegelijkertijd scherpe duurzaamheidsdoelstellingen kunt realiseren. We kijken dan ook uit naar een succesvol partnerschap.”

“De CO2-besparing die we met de Toyota Hybrid modellen realiseren, is maar liefst 25 procent. Bovendien sluit het groene imago van Toyota uitstekend aan bij de kernwaarden van onze eigen organisatie”

Keuze uit 10 hybride modellen

De Toyota Hybrid modellen zijn uitgerust met een zelfopladende hybride aandrijflijn. Die bestaat uit een zuinige benzinemotor en krachtige elektromotor. Hiermee is het mogelijk tot 50 procent van de rijtijd elektrisch te rijden, zonder enige emissie. In Nederland bestaat het hybride aanbod inmiddels uit 10 modellen waaronder de nieuwe Toyota Corolla, RAV4 en Camry.

Top 3 schoonmaakbedrijven

CSU is vanuit diverse vestigingen landelijk actief in schoonmaak en biedt werk aan circa 16.000 mensen. Hiermee behoort het tot de top 3 van schoonmaakbedrijven in Nederland.

Fotobijschrift, v.l.n.r.: Jan Christiaan Koenders, Managing Director Louwman & Parqui B.V. en John van Hoof, voorzitter raad van bestuur CSU en Tzorg.